Jom makan Jom kongsi Resepi

Sunday, May 3, 2009

ISTERI MU

Aku tahu
Di saat aku mengejarmu dulu

Berlari-lari
Dalam gerimis pagi

Aku pernah berjanji
Aku menyatakan sumpah dari hati
Di bawah redup warna-warna pelangi

Bahawa aku sanggup melintasi lautan api
Sanggup mendaki puncak tertinggi
Sanggup membelah dada ini
Demi sang Puteri
Yang hadir dalam setiap mimpi-mimpi

Kini
Tatkala engkau berada di sisi
Dalam erat genggaman jari jemari
Dan anak-anak kita permata hati
Sudah pandai membaca ABC

Aku tahu
Aku jarang mengucapkan kata-kata rindu
Aku jarang menyatakan 'I Love U'
Aku terlalu jarang membelai dirimu
Dengan ucapan-ucapan syahdu

Dan kau menuntut janji-janji itu

Aku mahu kau tahu, pasti
Aku masih sanggup merentas lautan api
Mendaki kemuncak tertinggi
masih sanggup membelah dada ini
Demi dirimu Permaisuri hati

.

No comments:

Post a Comment